Η μέθοδος McKenzie είναι ένα σύστημα κατάταξης και μια ταξινομικά βασισμένη θεραπεία για ασθενείς με πόνο στην μέση. Ένα ακρωνύμιο για τη μέθοδο McKenzie είναι ‘mechanical diagnosis and therapy’, μηχανική διάγνωση και θεραπεία (MDT). Η μέθοδος McKenzie αναπτύχθηκε το 1981 από τον Robin McKenzie, έναν φυσιοθεραπευτή από τη Νέα Ζηλανδία.

Για να διευκολύνετε την κίνηση του δίσκου, πρέπει να χαλαρώσετε όσο το δυνατόν περισσότερο κατά την εκτέλεση των ασκήσεων και να διατηρήσετε χαλαρή και ομοιόμορφη αναπνοή για τη διάρκεια της άσκησης.

Οι ασκήσεις McKenzie για τον πόνο στην πλάτη είναι μια σειρά προοδευτικών θέσεων. Εάν ο πόνος στην πλάτη σας είναι ιδιαίτερα οξύς, μπορεί να μην είστε σε θέση να κάνετε όλα τα στάδια αμέσως. Σε αυτή την περίπτωση εργάζεστε σε όσο το δυνατόν περισσότερα στάδια και προχωράτε μόνο όταν ο πόνος σας υποχωρήσει.

1 – Πρηνή θέση (μπρούμυτα)

Ο ασθενής ξαπλώνει σε πρηνή θέση. Τα χέρια πρέπει να είναι παράλληλα με τον θώρακα, με τα χέρια δίπλα στη λεκάνη. Η κεφαλή στρέφεται στη μία πλευρά. Αυτή η θέση δημιουργεί αυτόματα μια λόρδωση της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης. Οι ασθενείς με οσφυική διαταραχή θα πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν σηκώνονται από τη θέση αυτή στην όρθια. Είναι σημαντικό κατά την ανύψωση στην όρθια θέση να διατηρηθεί η αποκατασταθείσα λόρδωση. Σε κάθε είδους διαταραχή είναι σημαντικό να εκτελέσετε την άσκηση αρκετό καιρό (5-10 λεπτά) ώστε το υγρό να αλλάξει τη θέση του προς τα μπροστά. Σε μικρές διαταραχές, η μπρούμυτα στάση μπορεί να μειώσει τη διαταραχή χωρίς να απαιτούνται άλλες διαδικασίες. Αν και αυτή η θέση μπορεί να είναι επώδυνη, ο πόνος δεν υποδεικνύει ότι η διαδικασία είναι ανεπιθύμητη εάν την αισθανθούμε κεντρικά. Σε μεγάλες βλάβες, για παράδειγμα ασθενείς με οσφυϊκή κύφωση, είναι πιθανό οι ασθενείς να μην ανέχονται αυτή τη θέση εκτός αν είναι ξαπλωμένοι πάνω σε λίγα μαξιλάρια. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας, η απώλεια έκτασης μπορεί να είναι αρκετή για να αποφευχθεί η μπρούμυτα στάση, επειδή η σύμπτυξη του μαλακού ιστού μειώνει το εύρος κίνησης και το στρες της επέκτασης προκαλεί πόνο.

2 – Έκταση στην μπρούμυτα θέση

Ο ασθενής βρίσκεται στην κοιλιά του, ενώ τα χέρια τοποθετούνται κοντά στους ώμους. Τα χέρια τοποθετούνται με τις παλάμες κάτω. Τώρα ο ασθενής κάνει μια κίνηση πουσάπ με τεντωμένα χέρια. Ο γοφός (λεκάνη) παραμένει κοντά στο τραπέζι ενώ ο ασθενής πιέζει τον θώρακα προς τα πάνω. Μετά από αυτή την κίνηση ο ασθενής επιστρέφει στην αρχική του θέση και επαναλαμβάνει αυτή την άσκηση 10 φορές. Οι πρώτες ασκήσεις πρέπει εκτελούνται εύκολα, αλλά μετά από λίγες φορές η κίνηση πρέπει να γίνει στο μέγιστο εύρος έκτασης που είναι δυνατό. Ο σκοπός αυτής της άσκησης είναι να κάνει την οσφυϊκή μοίρα να χαλαρώσει μετά τη μέγιστη έκταση, στη φάση χαλάρωσης. Ο μέγιστος βαθμός επέκτασης επιτυγχάνεται με αυτήν την άσκηση. Είναι πιθανό να εμφανιστεί κεντρικός πόνος χαμηλά στην μέση που περιγράφεται ως τράβηγμα, αλλά θα σταματήσει σταδιακά. Μια διακοπτόμενη πίεση έκτασης επηρεάζει τα περιεχόμενα και τις περιβάλλουσες δομές των οσφυϊκών τμημάτων, που έχουν αποτέλεσμα άντλησης καθώς και εφελκυσμού. Αυτή η διαδικασία είναι η πιο σημαντική και αποτελεσματική στη θεραπεία διαταραχής και δυσλειτουργίας της έκτασης.

3 – Έκταση στη όρθια θέση

Ο ασθενής στέκεται ευθεία με τα πόδια ελαφρώς ανοιχτά, για να παραμείνει σε μια σταθερή θέση. Τα χέρια τοποθετούνται στην οσφυϊκή περιοχή, στην περιοχή του οπίσθιου ιεραποστολικού σώματος. Τα χέρια του σταθεροποιούν τη λεκάνη ενώ ο ασθενής κινείτε προς τα πίσω. Ο ασθενής πρέπει να κινηθεί προς τα πίσω όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτή η άσκηση πρέπει να επαναληφθεί 10 φορές. Έχει παρόμοια αποτελέσματα στην βλάβη και δυσλειτουργία της έκτασης στο μπρούμυτα θέση. Η έκταση στη όρθια θέση έχει σχεδιαστεί για να μειώσει τη συσσώρευση πυρηνικού υλικού στο οπίσθιο διαμέρισμα της μεσοσπονδύλιου άρθρωσης. Η διαδικασία είναι σημαντική για την πρόληψη εμφάνισης πόνου στην μέση κατά τη διάρκεια ή μετά από παρατεταμένο καθισιό και είναι πολύ αποτελεσματική όταν εκτελείται πριν ξεκινήσει πραγματικά ο πόνος.

 

Το SK Therapy θα παραμείνει κλειστό από 01/08/2020 έως και 24/08/2020. Σας ευχόμαστε καλές διακοπές και πάνω απ'όλα με ασφάλεια!

Got it!
X